ΔΟΚΙΜΕΣ

Kalkhoff Pro Connect S-10 DL

kalkhoff 1

 

Το ηλεκτρικό ποδήλατο της Kalkhoff μπορούμε να το παρομοιάσουμε με τη λιμουζίνα επιδόσεων της επίσης γερμανικής εταιρίας. Το PRO CONNECT S10 DL είναι πολυτελές, αριστοκρατικό, με πλούσιο εξοπλισμό αλλά και με επιδόσεις. Όπως ένα S8.

Αν και στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι διαδεδομένα, στην Ευρώπη είναι η εύκολη, φθηνή, και οικολογική εάν θέλετε, λύση για την καθημερινή μετακίνηση τόσο στην πόλη, όσο και έξω από αυτή. Έτσι, η συγκεκριμένη αγορά γιγαντώνεται ραγδαία και δεν θα αργήσει η στιγμή που στο επίκεντρο των μεγάλων αστικών κέντρων της γηραιάς ηπείρου θα κυκλοφορούν μόνο τα ebikes, εκτός των υβριδικών αυτοκινήτων. Για αυτό το λόγο βλέπουμε τα εργοστάσια να έχουν επικεντρωθεί στο να αυξήσουν τις επιδόσεις, βελτιώνοντας παράλληλα και την αυτονομία, με ολοένα και μεγαλύτερες αλλά και πιο τεχνολογικά προηγμένες μπαταρίες.  

kalkhoff2

The Bike

Το σίγουρο είναι ότι όταν ακούς για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης για καθημερινή μετακίνηση, και μάλιστα μιας γερμανικής εταιρίας, αυτό που σου έρχεται στο μυαλό είναι ένα ποδήλατο με κλασική, συντηρητική σχεδίαση. Επίσης, αυτό θα πρέπει να είναι εξοπλισμένο και με πρακτικά αξεσουάρ όπως, φώτα, φτερά και σχάρα. Αυτή τη φανταστική εικόνα επιβεβαιώνει και η όψη του PROCONNECTS10 DL, καθώς οι περισσότεροι θα νομίσουν ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο της Kalkhoff είναι απλό ποδήλατο πόλης, έως ότου δουν το μεγάλο γκρι κουτί που αγκαλιάζει τον κάθετο σωλήνα, οπότε και θα σκεφτούν ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Όλοι όσοι όμως μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά ενός εξαρτήματος Alivio με ενός XTR σίγουρα θα εντυπωσιαστούν, καθώς το PROCONNECTS10 DL έχει εξοπλισμό που θα τον ζήλευαν ακριβά racing ΜΤΒ. Περιφερειακά της κορυφαίας σειράς της Shimano έχουν επιλεγεί από τον γερμανό κατασκευαστή, με τον τελευταίο να μην αρκείται σε αυτά, καθώς πέρα από το πίσω shifter και το ντεραγιέ, η κασέτα (11-36) είναι επίσης XTR! Η FSA είναι ένα ακόμα γνωστό όνομα που συναντάμε στα carbon περιφερειακά του ποδηλάτου. Το oversize τιμόνι είναι lowriseSLK, o λαιμός OS 99 CSI και το παλουκόσελο KForceLight, όλα σε UDcarbon που δίνουν μια μοντέρνα εικόνα αλλά και μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Τα δισκόφρενα προέρχονται από μια επίσης γερμανική εταιρία, τη Magura, και είναι το μοντέλο ΜΤ4 με δίσκους 180 και 160χιλ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Ένα περίεργο συνδυασμό έχουμε στους 700άρηδες τροχούς, με κέντρα XTR και στεφάνια ΤΚ 540 της ελβετικής DTSwiss, ενώ τα λάστιχα προέρχονται από τη Continental και είναι ο τύπος TopContact σε διάσταση 700 – 42. Μετά από ένα τόσο καλό εξοπλισμό, το πιρούνι Verso της RST αλλά και ο «οικονομικός» δισκοβραχίονας Concept μοιάζουν παράταιρα, λες και το εργοστάσιο τελευταία στιγμή έκανε κάποιες υποχωρήσεις. Βέβαια, εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι η κατηγορία των trekking ποδηλάτων έχει σαν γνώμονα την οικονομία και την πρακτικότητα και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο δεν χρησιμοποιούνται ακριβά πιρούνια όπως αυτά των ΜΤΒ.

Πέρα από τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, το πιο σημαντικό τμήμα ενός ebike είναι η κινητήρια μονάδα, με τη Kalkhoff να χρησιμοποιεί μια από τις κορυφαίες εταιρίες στα συστήματα αυτά. Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται τοποθετημένος στη μεσαία τριβή είναι της Panasonic με απόδοση 350 watt, τροφοδοτούμενος από μια μπαταρία NiCoMn/Li των 36 volt (14 Ah/504Wh). Όλες οι ρυθμίσεις και οι επιλογές γίνονται από ένα ψηφιακό όργανο που βρίσκεται στο τιμόνι, το οποίο – παράλληλα – παρέχει πληροφορίες στον αναβάτη για την ταχύτητα, την απόσταση, τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας ή το επίπεδο υποβοήθησης. Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε ότι το σύστημα της Panasonic είναι pedelec, δηλαδή ο κινητήρας συμπληρώνει τη δύναμη που ασκεί ο αναβάτης στο πετάλι. 

kalkhoff3

The Ride

Η θέση οδήγησης της ακριβής έκδοσης του KalkhoffConnect, είναι η τυπική θέση ενός ποδηλάτου trekking, κάτι που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ανεβαίνοντας στη σέλα του. Η όρθια θέση είναι ίσως το μόνο κοινό που έχει το PRO CONNECT S10 DL με τα αντίστοιχα μοντέλα, καθώς με το που θα κάνεις την πρώτη πεταλιά μια ισχυρή ώθηση κάνει το ποδήλατο να επιταχύνει άμεσα, καθώς το «HIGH» επίπεδο υποβοήθησης είναι τόσο δυνατό που με ευκολία και μέσα σε μικρή απόσταση, μπορεί να φτάσει το όριο των 45χλμ/ώρα. Με μια τόσο καλή επιτάχυνση μπορείς στα φανάρια να ξεκινάς πρώτος και να απομακρύνεσαι από τα άλλα οχήματα, έχοντας αυξημένη ενεργητική ασφάλεια. Δυστυχώς όμως, η τόσο καλή απόδοση κάνει το όριο των 45χλμ/ώρα να δείχνει χαμηλό, για κάποιον που θα επαναπαυτεί στην ηλεκτροκίνηση. Οι γυμνασμένοι αναβάτες, απλώς θα χρησιμοποιήσουν τα πόδια τους πάνω από αυτή την ταχύτητα, καθώς όπως έχουμε αναφέρει ξανά, τα εξελιγμένα συστήματα pedelec έχουν τη δυνατότητα να «συμπληρώνουν» τον αναβάτη και όχι να τον αντικαθιστούν. Η περίσσια δύναμη του κινητήρα των 350 watt σε καμιά περίπτωση δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση το αλουμινένιο σκελετό, καθώς η Kalkhoff τον έχει εξελίξει ειδικά για αυτό το μοντέλο. Και μην σας ξεγελά η κλασική σχεδίασή του, καθώς τα χυτά τελειώματα του ψαλιδιού, όπως και οι εσωτερικές καλωδιώσεις φανερώνουν τη προσοχή στη λεπτομέρεια. Αυτό που αποκομίζεις οδηγώντας το ebike της Kalkhoff, είναι ότι οι γερμανοί σχεδιαστές φρόντισαν να του δώσουν μια κάπως «σφικτή» αίσθηση καθώς σε αντίθετη περίπτωση το ποδήλατο δεν θα μπορούσε να σταθεί στο δρόμο λόγω της δύναμης του ηλεκτροκινητήρα. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορείς να το κατατάξεις στα «σκληρά» ποδήλατα καθώς το πιρούνι και οι τροχοί είναι σχετικά απορροφητικοί, και σε συνδυασμό με το carbon τιμόνι και παλουκόσελο, προσφέρουν την απαραίτητη δόσης άνεσης. Άριστα τα φρένα, δυνατά και με αίσθηση, θα ικανοποιήσουν κάθε αναβάτη που θα βρεθεί στη σπορ σέλα Fizik Tundra 2. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται άμεσα και με άριστη αίσθηση, χάρη στα XTR, ενώ εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι η τοποθέτηση του κινητήρα στην μεσαία τριβή ναι μεν βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση της μάζας, αλλά αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χρήση μονού δίσκου εμπρός. Βέβαια, η δύναμη των 350 watt φροντίζει να περνά απαρατήρητη αυτή η παραδοχή.   

Total

Η «ακριβή» έκδοση του KalkhoffConnect έχει ένα συγκεκριμένο κοινό αγοραστών, που θα αγαπήσουν τις επιδόσεις του αλλά θα εκτιμήσουν και τα κορυφαία περιφερειακά του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν βρίσκεις εύκολα ένα ebike με XTR ή FSAcarbon τιμόνι. Τουλάχιστον όχι στον στάνταρ εξοπλισμό του… 

kalkhoff4

Υπέρ

-απόδοση

-εξοπλισμός

-χρηστικότητα

 

Κατά

μόλις… 45 χλμ/ώρα

-δισκοβραχιωνας

 

τεχνικά χαρακτηριστικά

Mοντέλο

KALKHOFF PRO CONNECT S10 DL

Tύπος trekking e-bike

Aντιπρόσωπος: Αφοί Αθ. Κοκότη ΑΕΒΕ

τιμή(ευρώ)      –

πλαίσιο αλουμινίου (S,M,L,XL)

Δισκοβραχίωνας    Concept

Ντεραγιέ (μπροστινό/πίσω) – / ShimanoXTR

Αλλαγές ταχυτήτων/κασέτα ShimanoXTR / ShimanoXTR 11-36

Πιρούνι RSTVerso

Τροχοί κέντρα XTR με στεφάνια DTSwissTK540

ΦρέναMagura MT4 180/160mm

Ελαστικά Continental Top Contact 700-42

Τιμόνι/λαιμόςFSA SL-K rise oversize / FSA OS 99 CSI

Παλουκόσελο/σέλαFSA K-Force Light UD Carbon / Fizik Tundra 2

2 Comments

  1. Χ. Λαδάς says:

    Ενημερωτικά θέλω να σημειώσω ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο ανήκει στη κατηγορία των S Pedelecs που έχουν τελική ταχύτητα 45 χιλ/ώρα αλλά τόσο στη Γερμανία όσο και στην υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε για να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους ο ιδιοκτήτης πρέπει να βγάλει πινακίδες – ασφάλεια και να κατέχει δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Η Kalkhoff στο website της τα επισημαίνει βέβαια όλα αυτά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*