ΔΟΚΙΜΕΣ

Test LOOK 785 Huez RS 2018

20495762_10214644421326570_760798710_o

Η έκδοση 785, φωτογραφίζει ένα ποδήλατο βουνού –αναβάσεων και πάσης φύσης αγώνων της συνομοταξίας Specialized Tarmac, BMC SLR, Cervelo R-series για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης….

Πλέον η γκάμα της Look στα ποδήλατα δρόμου (όπου όλα ξεκινούν από τον αριθμό 7—τα πίστας 8 και τα βουνού 9)έχει 3 βασικά μοντέλα με 2 εκδόσεις στο κάθε ένα: το κορυφαίο aero 795 (aerolight με εσωτερικά φρένα και light), το 785 Huez (RS hi module carbon και Huez απλό) και το endurance 765 optimum (RS hi module carbon και optimum απλό). Και τα τρία ποδήλατα με διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού και τιμών φυσικά.

IMG_20170727_191429 IMG_20170727_191450 IMG_20170727_191541

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η διαφορά πλέον είναι πως πέραν του 795, μόνο τα 785 Huez RS & 765 opimum RS προσφέρονται σαν πλαίσια, ενώ οι απλές εκδόσεις σαν κομπλέ ποδήλατα. Οι Σειρές 765 και 785 κατασκευάζονται πλέον στην Ταϊβάν προκειμένου να μειωθεί το συνολικό κόστος –κάτι που έγινε αφού όπως θα δείτε το 785 Huez RS  είναι φτηνότερο του 695zr. Μόνο τα 795 και 796 (από τα δρόμου) φτιάχνονται στη Γαλλία.

The Bike

Περνώντας στο ποδήλατο της δοκιμής μας (που δίνεται και σαν πλαίσιο), εύκολα διαπιστώνεις πως είναι πλέον απαλλαγμένο από τις ιδιαιτερότητες ενός Look.

Παλουκόσελο 27,2 συμβατικός λαιμός και τιμόνι, μεσαία τριβή έτοιμη να δεχθεί Shimano…

Το πλαίσιο έχει τη γεωμετρία του 795 (και όχι του 695) και στη διάσταση “S” έχει 140μμ κούτελο, 51 κάθετο και οριζόντιο 53 με 375 reach. Ιδανικό δηλαδή για αναβάτη 170-175 με 100 ή 120χιλ λαιμό αντίστοιχα.

Η κατασκευή του πλαισίου έγινε με γνώμονα το βάρος. Αυτό σημαίνει πως οι σωλήνες έχουν οβαλ διατομή, με το διαγώνιο τεράστιο και τον οριζόντιο πιο λεπτό όπως και τα seat stays. Για την κατασκευή του 785 Huez χρησιμοποιήθηκαν 4 διαφορετικά ήδη carbon

(Specific fibers, Hi Resistance T700 , Intermediate modulus IM, Hi modulus) παντρεμένα μεταξύ τους με nano-technology consruction.

huez

 

Η έκδοση RS διαφέρει στη χρήση ενός επιπλέον carbon, ultra high modulus carbon UHM που κάνει τη διαφορά καθιστώντας το πλαίσιο 200γρ ελαφρύτερο από το απλό και πιο στιβαρό.

Σύμφωνα με τη Look είναι το μόνο πλαίσιο της που χρησιμοποιεί UHM Carbon στη δομή του. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο βάρους 980γρ με το πιρούνι (ενώ το απλό Huez έχει βάρος 1250 με το πιρούνι πάντα). Όσο δηλαδή ένα Cannondale Supersix Nano evo !

Τα καλώδια εισέρχονται εσωτερικά στο πλαίσιο, είναι φυσικά di2-ready ενώ στο 785 χρησιμοποιεί κουκουνάρα στο πιρούνι-στα 695 δεν είχε, μιας και τα τοιχώματα του steerer είναι πιο ενισχυμένα.

IMG_20170727_162806

Τα περιφερειακά με τα οποία είναι δεμένο το Look 785 της δοκιμής μας, είναι η νέα Shimano Dura Ace 9100 με άριστη όπως διαπιστώσαμε λειτουργία και αναβαθμισμένη εργονομία και τροχοί της Corima με 47άρι προφίλ.

Εξ αρχής, θα προτιμούσαμε την έκδοση με τους Mavic Ksyrium Elite τροχούς που ταιριάζουν καλύτερα στο προφίλ του ποδηλάτο μιας και οι 47άρες clincer προσφέρουν βάρος τόσο οπτικά όσο και στη ζυγαριά. Έχοντας απλό αλουμινένιο λαιμό και τιμόνι (από τη νέα σειρά της Look που θα προσφέρονται και σαν έξτρα), μαζί με παγουροθήκες το ποδήλατο ζυγίζει 7 κιλά. Με τόσο ελαφρύ πλαίσιο, το βάρος ήταν αφύσικο. Μια δεύτερη έρευνα έδειξε πως οφείλεται αποκλειστικά στους τροχούς καθώς το βάρος τους με λάστιχα 25άρια (Conti ultrasport 260gr το ένα κ κασέτα ξεπερνούν τα 2,8 κιλά !

Φορώντας ένα σετ «κοινούς» Fulcrum Zero με ελαφρύτερα ελαστικά, το βάρος άγγιξε τα 6.7 κιλά !

IMG_20170727_191200

 

Στον αντίποδα, οι Corima 47 S1, αποτελούν μια «αλεξίσφαιρη» λύση καθώς είναι τόσο καλοφτιαγμένοι και στιβαροί που δε μασάνε από λακκούβες στην Ελληνική άσφαλτο και τρέχουν πολύ στην ευθεία μόλις ξεπεράσεις τα 35χλμ/ωρα.

Οπτικά δε, το ποδήλατο σε μαύρο stealth χρώμα με σκουρόχρωμη σειρά και τους «κακούς» οπτικά Corima τροχούς δε θα αφήσει κανένα αδιάφορο –Look είναι, πως θα μπορούσε άλλωστε…

The Ride

Έχοντας περάσει εκατοντάδες χιλιόμετρα στη σέλα ενός 695 αλλά και 795 aerolight, όντος εντυπωσιάστηκα από το γεγονός πως το 785 δεν έχει καμία σχέση με αυτά. Σα να οδηγείς ποδήλατο… άλλης εταιρίας.

Λίγο η εικόνα του οριζόντιου από πάνω, λίγο οι φρέσκιες εντυπώσεις από το Γάλλο συνάδερφο του Velo news που είχε το ποδήλατο πριν από εμένα, η αίσθηση πως μοιάζει πάρα πολύ σε S-works SL5 δεν άργησε να έρθει. Μάλιστα ελάχιστοι θα μπορέσουν να καταλάβουν τη διαφορά που περισσότερο οφείλεται στη διαφορετική μεγεθολογία (το 785 είναι ανάμεσα σε 52 και 52 Tarmac με πιο «μαζεμένο» οριζόντιο) και στο διαφορετικό πιρούνι.

IMG_20170727_185802

Το τελευταίο είναι οπτικά εκλεπτισμένο, ίσιο και αρκετά αιχμηρό κάτω όντας γρήγορο σε αίσθηση αλλά συνάμα ακλόνητο. Στην ευθεία το ποδήλατο είναι σταθερό, ευθύβολο και ακαριαίο στις αποφάσεις αλλαγής ρυθμού ή αλλαγής κατεύθυνσης. Παρά το χαμηλό βάρος πλαισίου, καμία «υπόνοια» ελαστικότητας στο πίσω μέρος. Υπάκουο και με άμεση απόκριση στα ντεμαράζ, το 785 θα ακολουθήσει οποιοδήποτε ρυθμό του χτυπήσεις να χορέψει…. Στα θετικά η φοβερή απόδοση της μηχανικής Dura Ace 9100 που είναι σαφώς ανώτερη από την 9001 που αντικατέστησε. Πιο μικροκαμωμένες μανέτες, αντιολισθητικό στις χούφτες (επιτέλους) και μικρότερη διαδρομή στο μανετάκι αλλαγών μπροστά. Εκπληκτικό ανέβασμα δίσκου από το εντελώς νέας σχεδίασης μπροστινού ντεραγιέ και διαδρομής του σύρματος με παρόμοιας απόκρισης των πίσω ταχυτήτων που πλέον δε θυμίζουν Shimano αλλά Sram Red (!). Υχηρό και ξυραφένιο το κατέβασμα. Συνολικά πιο επιθετική και αγωνιστική αν θέλετε συμπεριφορά της μετάδοσης και όχι τόσο βελούδινη και αθόρυβη όπως ξέραμε…

Με τέτοιο σύνολο δύσκολα να μη σπριντάρεις σε κάθε ευκαιρία, απλά για να ξανα-επιβεβαιώσεις πόσο γρήγορο είναι το σύνολο.

20247804_10155584456734228_8348885246744123668_o

Στη δε ανηφόρα, βρίσκεται στο στοιχείο του. Κάθεσαι σχεδόν τέλεια προς τα πίσω με κλειστή λαβή από επάνω στο τιμόνι και εκμεταλλεύεσαι τη γρήγορη απόκριση σε ότι του δώσεις. Βατ να έχεις και μη σε νοιάζει….

Αυτό που σίγουρα μειώνει τις δυνατότητες του συνόλου, σα να έχεις δέσει μια άγκυρα στο… τιμόνι κιόλας είναι οι τροχοί. Εντελώς έξω από τα νερά τους –αφού δε φτιάχτηκαν για αυτό. Απλά βαραίνουν το τιμόνι στο ορθοπέταλο και ενοχλούν στις  κλίσεις  πάνω από 5 % αδικώντας το πλαίσιο. Με ένα σετ καλόν τροχών ανηφόρας, αποκλείεται να μη μείνετε εντυπωσιασμένοι από το 785. Άλλωστε για Gran Fondo, Γύρους και ΕΤΑΠ βγήκε….

Συμπέρασμα

Το 785 Huez RS είναι ένα παν-άλαφρο, εντυπωσιακά αποτελεσματικό ποδήλατο αγωνιστικής χρήσης που μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε τερέν. Δεν έχει ορατά μειονεκτήματα και φέρει ένα σήμα –ορόσημο που σε καθιστά διαφορετικό από την πρώτη κιόλας ματιά. Δεν έχει εργονομικά θέματα όπως π.χ από το να προσαρμόσεις μόνο σου άλλα περιφερειακά έως να το συντηρήσεις χωρίς… τον ειδικό.

Ένα αποτελεσματικό χειρουργικό εργαλείο που δεν κοστίζει μια μικρή περιουσία. Όχι πως είναι φτηνό –κανένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας δεν είναι. Αλλά πιο προσιτό από ποτέ με επιπλέον όπλο το πολύ χαμηλό του βάρος.

IMG_20170727_191234

 

Μας άρεσε

+Η τιμή του που είναι πιο προσιτή από ποτέ και άκρως ανταγωνιστική στην κατηγορία του

+η απλότητα σέρβις και επιλογής περιφερειακών

+κάνει τα πάντα το πολύ χαμηλό του βάρος

+η γεωμετρία του

+η φοβερή λειτουργία της Dura ace 9100

Δεν μας άρεσε

-μας λείπει το σηματάκι “Fabrique a la main” από το πλαίσιο

-το πιρούνι είναι λίγο πιο νευρικό από το τέλειο

-φτωχή εικόνα cocpit (στρογγυλό τιμόνι)

-δεν αποτελούν επιτυχημένη επιλογή οι τροχοί και τα λάστιχα στην έκδοση αυτή

 

IMG_20170727_191345 IMG_20170727_191336

IMG_20170727_191354 IMG_20170727_191410

 

 

Look 785 Huez RS Dura Ace

Τιμή πλαισίου: 2973 ευρώ

Τιμή ποδηλάτου δοκιμής: 7330

Crankset : SHIMANO DURA ACE 52 x 36 R9100

Cassette : SHIMANO DURA ACE 11 x 28 R9100

Chain : SHIMANO CN HG 901

Shifters : SHIMANO DURA ACE R9100

Derailleur : SHIMANO DURA ACE R9100

Brakes : SHIMANO DURA ACE R9100

Seatpost : LOOK LS1 Super Light carbon 27,2 mm x 350 mm

Saddle : SELLE ITALIA SLR Light Flow

Stem : LOOK Alloy LS1 Super light +/- 7°

H-bar : LOOK LS2 Alloy compact

Wheels : CORIMA CARBON S1, 47 mm Clincher

Tires : CONTINENTAL Ultra sport 2, 700 x 25

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*